لوله آذین
نوشته شده توسط : محمد دوستی

لوله و اتصالات یکی فاکتورهای مهم در ساختمان های مختلف به شمار می رود. لوله آذین یکی از انواع لوله های با کیفیت موجود در بازار است. این محصول که همان لوله سبز قدیم است طی فرآیند و تحقیقات پیشرفته ای تولید می شود. لوله آذین پس از تایید مواد اولیه و با کنترل کیفیت در تمام مراحل تولید، طراحی و ساخته می شود. خصوصیات و ویژگی های این لوله موضوع بحث ما در این مقاله است. اگر می خواهید درباره این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.  

لوله آذین دارای سایزهای متنوعی است. شما می توانید برای ساختمان مورد نظر خود سایزهای مختلف آن را تهیه کنید. جنس مواد اولیه لوله آذین، از جنس پلی پروپلین بوده و در تمام روند تولید مورد کنترل قرار می گیرد. برای مثال فشار قابل تحمل یک لوله آذین 110 میلی متری در حدود 20 بار است. ضخامت این لوله با  قطر مورد نظر 3/18 میلی متر بوده و وزن آن 5010 است. مشخصات لوله آذین با قطر 110 میلی متری را برای نمونه در این مطلب آوردیم تا اطلاعات داده شده، ملموس تر شود. 
تمام لوله های آذین بر اساس این استانداردها ساخته شده اند. در ساختار این سازه ها ها مولکول های ویژه ای به کار رفته است. این ساختار ویژه سبب شده است که مقاومت آنها در برابر مواد شیمیایی مانند بازها، اسیدها و حلال ها افزایش یابد. مقاومت بالای این محصولات، باعث جایگزینی آنها به جای لوله های فلزی شده است. تکنولوژی بالای لوله آذین، آن را با پیشرفت صنعت ساختمان سازی هماهنگ کرده است.  

 چنانچه اشاره کردیم لوله آذین بازار اتصالات به سبب ساختار مناسب آن دارای مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی مختلف است. این ویژگی محصول سبب شده است که در قسمت های مختلف ساختمان و به منظورهای متفاوتی مورد استفاده قرار گیرد؛ اما بیشترین کاربرد این لوله ها در انتقال آب در رایزرهاست. بسیاری از مهندسان ترجیح می دهند که لوله کشی های آب سرد و گرم با لوله های پروپلین آذین انجام شود. برای سیستم های هوای مطبوع برخی از ساختمان ها از این لوله ها استفاده می شود، که برای این سیستم ها بسیار مناسب هستند. 
رشد میکروارگانیسم ها در لوله های آذین به حداقل رسیده زیرا نور از آنها عبور نمی کند. خط راهنما در تمام این لوله ها به کار رفته است. سرعت و کیفیت در این محصولات بالا است زیرا اتصالات در آنها به صورت مناسبی انجام می شود. افت فشار در لوله آذین بسیار اندک است زیرا در این محصولات زبری کاهش یافته و استانداردهای لازم برای تنظیمات فشار رعایت می شود. بین لوله و اتصالات آن هماهنگی مناسبی برقرار شده به طوری که آب بندی کاملی به وجود می آید. طول عمر این لوله های با کیفیت در حدود 50 سال تخمین زده می شود. 

قیمت لوله آذین مطابق با استانداردهای تعیین شده در آنهاست. اصول کلی در این لوله ها، بر اساس استاندارد ISIRI 63144-1 است که برای سیستم های مختلف لوله کشی اعم از سرد و داغ مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت محصولاتی که با این استاندارد تولید می شوند از دیگر محصولات بالاتر است. استانداردهای شماره 2 و 3 نسبت به شماره یک در مقام پایین تری قرار می گیرند. این استانداردها را بر اساس سایز و مشخصات محصول در دو رده بررسی می کنند. 

لیست  قیمت آذین 99

https://bazaretesalat.com/لوله-آذین
 





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: